Bildbomb

Hon blev jätte trött när jag knoppade henne, gumman <3
Älskar dig <3

Min häst är verkligen underbar, blir så sjukt glad av att rida! Hon går jätte bra, lyssnar för skänkeln och jag kan reglera formen som har varit svårt förut:)
Idag jobbade jag henne i låg form nästan hela tiden, gjorde tempoväxlingar förvänd galopp och lite skänkelvikningar, var ju väldigt varmt fast klockan var 5 så red inte mer än 40 min. Ella tog lite kort och efter så duschade jag Coris och hon tyckte det var jätte skönt!

Planer

Innan sommarlovet är slut ska jag Alva Mikaela och Carro rida långtur med hästarna längs stranden ha med oss mat och så. Sen får hästarna stå vid mig på natten för då ska vi tälta på nån strand 1 eller 2 nätter vi har inte bästämt ännu, men sjukt mysigt och jäävlar va roligt vi ska ha! :D

Fan va skönt att få sova länge, har precis ätit frukost ska rida dressyr på Cora idag. Sen ska jag mamma och ella åka och träffa Kim (mamms kompis) titta på hennes unghäst och äta vid henne. Ikväll åker jag till Rebecka tror Ina är där om jag fattade rätt. Var sjukt länge sen jag gjorde nått för jag jobbar hela tiden :( Men nu är det bara 9 dagar kvar :)
Igår red jag ut på Cora hon var jätte spänd och tyckte allt var läskigt.

Trött

Cora fick vila idag, har tittat på Titanic hela eftrmiddagen. Jobbade 9-14 som vanligt och det är samma tid imorgon :) Ska äta lite mat sen ska jag gå ut och gosa med min häst sen ska jag sova är jätte trött. Tur det är helg snart!

Misslyckat med bilder men fiiiin ponny

Idag blev det dressyr på banan, i början ville hon inte och gick och spände sig i både skritt och trav men efter lite jobb i traven blev hon mer avslappnad. Hon var lite seg i benen så försökte få henne att "trampa" på mer blev lite bättre men inte så bra som jag ville. Sen blev hon bara stressad när jag försökte få henne att ta större steg så la inte någon större energi på det.
I galoppen var hon superfin som i måndags, rund och fin, avslappnad och i lagom uppförsbacke. tränade lite på mellangalopp och lite förvändgalopp som sitter ganska bra nu, sen skrittade jag en stund försökte få henne mer rund och låg i den ökade skritten. Sen gjorde jag skänkelvikningar på diagonalen som det är i LA:3(om jag inte minns fel) som jag ska vara med i snart(LA debut). Sen travade jag av länge och hon jobbade jätte bra med ryggen och slappnade av hela tiden.
Duktig ponny, just nu känns Cora jätte fin hoppas hon fortsätter att vara det ända till efter DM:et :D
Ella tog kort på mig men tyvärr blev det inga bra kort och sen tog batterierna slut jätte fort, kanske kommer upp något imorgon om jag har tid att ladda över bilderna då.

Tumblr_lmjv4xodso1qeqzpuo1_400_large

Skulle inte tacka nej om nån ville köpa det här till mig

Vill ha! Men måste få lite mera pengar, men vill mest ha det "röda" schabraket, täcket och de två översta Pikéerna
HV POLO Crown Pique Polo Rivera HV POLO Crown Pique Polo ColetaHV POLO Jersey Polo Otero
HV POLO Saddle Pad Cross HV POLO Breech Fancy Knee Sosa HV POLO NGJr. Sweater Hernan
HV POLO Saddle Pad SportsHV POLO Saddle Pad Sports

Tumblr_lf2pq32dkb1qeqzpuo1_400_large

Don't make me wait, just because you know I will.

Har precis kommit hem från jobbet, var jätte mkt folk på rusta idag kö hela tiden så jag fick inte en lungn stund föutom lunchen då ;) Stod i kassan heladan, som vanligt. Åkte 14.50 bussen hem, bussen var proppfull och jag fick sitta med en gammal tant.
Nu ska jag ta det lungt en liten stund sen ska jag ut och rida, tror det blir långtur om det inte börjar regna :)

Underbar

Borstade Coris länge idag och knoppade för att hon skulle få det lite mysigt och hon behöver träna på att stå still. Började med att rida ut men det var nån skogsmaskin i skogen så hon var jätte spänd, vände hem och red dressyr på banan istället. Jobbade i låg och rund form i traven, hon var lite seg i benen men efter att jag travat en stund försökte jag att få henne att bli lite mer energisk och det gick ovanligt bra tränade övergångar och halter. I Galoppen var hon jätte fin, gjorde tempoväxlingar och lite förvänd galopp sen travade jag av. Hon var iaf jätte fin lyssnade jätte bra på mina hjälper och tyckte det var roligt! Kanske kan bli något riktigt bra det här?

Östersund

Har haft det jätte bra i Östersund, farfar och Ulla kom och hämtade mig på flygplatsen åt när jag kom hem till dom. På Kvällen åkte vi till Micke och Mira åt middag. Fredag shopping dag köpte tyvärr inte så mkt men de jag köpte tar jag kort på nån dag. Hälsade på lite kompisar till mamma och pappa, på kvällen åt vi middag hon Monika och Mira. Lördag tittade på nationella hopptävlingar på östersundstravet. Sen åt vi lunch och sen åkte vi till min faster Lena och Leif och min kusin gabriel var också där fikade sen åt vi middag där och en jätte god efterätt :D Åkte hem packade sov
Söndag bil hela dagen och hemma vid 10, tur jag ätit åksjuketablett för det var inte så roligt att åka båt :S
Sjukt hemskt det som har hänt i Nogre!

Ny blogg

Tröttnade på min andra blogg så nu har jag en ny :)

Välkommen till min nya blogg!